דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קופירייטר מקצועי - אמור להציע לך את הבאים 

מאת    [ 24/01/2007 ]

מילים במאמר: 2698   [ נצפה 4436 פעמים ]

מאמר זה הינו צירוף של 4 מאמרים שונים שכתבתי.המאמרים נוגעים ב 4 תחומים שבהם אמור להתמצא היטב קופירייטר העובד מקצועית.יתכן ולקרוא את כולם יהיה קצת ארוך מדי.... אך לפעמים קוראים דברים שנשארים בראש שנים ....


שמות המאמרים הינם:

1. כיצד למכור קרח לאסקימואי
2. סיסמה פרסומית (סלוגן) - המחשת כוחה: משל חלון הראווה הראי והאקווריום
3. המצאת שם זהב
4. רשימת שיקולים מקצועיים להרכבת סיסמה (מ"טכניקת סיסמארט")


כיצד למכור קרח לאסקימואי


האם ניתן באמת לשכנע אסקימואי העומד ליד האיגלו שלו לקנות ממך קרח? הכל תלוי בכישורי השכנוע וההשפעה שלך. כמובן שמצב עינינים שכזה עם אסקימואי הינו מטרה קשה לכשעצמה אולם עבור המצוי ברזי טכניקות השכנוע פעולה זו יכולה להיות פשוטה למדי.

סביר מאד להניח שעם הכרת סוג האישיות של האסקימואי (סוג ה"טיפוס") הדבר יהיה קל יותר. השיטה היא לזהות את הצורך הבסיסי ביותר של האסקימואי העומד לפניך ולהתמיד בחתירה לענות על צורך זה במימכר הקרח שאתה מבצע כרגע. ניתן לשחק על הצורך שלו בדאגה לילדיו ולסגור איתו חוזה שאתה תדאג לקרח לילדיו במידה והוא לא יוכל לעשות זאת בעצמו (כי הרי דאגתו לילדיו חשובה לו ביותר כמו כל אבא אחר).

בשיטה אחרת ניתן יהיה להבטיח לו אספקה שוטפת של קרח במידה והוא לא יוכל לספק אותו לעצמו (בשל בעיות בריאות או אחרות).כמו כן ניתן להשתמש בטכניקת שימור הרגלי החיים ולסגור איתו חוזה שבמידה והוא יעבור לגור במקום אחר וירצה את הקרח שכעת יש לו מסביבו באזור אזי אתה תהיה זה שתדאג לארוז לו אותו ולהעבירו עד אליו. כל אלו מוכיחים שאפשר גם אפשר למכור קרח לאסקימואי.

אנשים מקצועיים המצויים מפסיק בסוד העינינים של טכניקות שכנוע יוכלו להציע בקלות גם טכניקות אחרות לחלוטין. גם אם אותו האסקימואי הספציפי יעמוד על שלו ויסרב לקנות ממך קרח הרי שנוכל לנסות ולהציע לו קרח עם תכונות שונות מאלו של הקרח המצוי סביבו- זו טכניקת היעילות וגירוי העניין.בשלב הבא נוכל להציע לו את אותו הקרח שמסביבו אולם כאשר אנו נעשה עבורו את העיבוד לאבני הבניין שמהם הוא בונה את האיגלו ובכך למעשה גם נחסוך לו את העבודה וגם נמכור לו קרח.

בכלליות, אם נסתכל על טכניקות השכנוע נוכל לסכם שישנן טכניקות הקשורות אל האסקימואי עצמו ולמאפייניו (צרכיו, פחדיו,שיקוליו) וישנן טכניקות הקשורות לקרח עצמו (טיבו,תכונותיו, אספקתו). ישנן כמובן גם טכניקות הקשורות במישרין לכל אותם הדברים הנמצאים בדיוק בקטע שבין הקרח לבין האסקימואי המשוכנע.דברים אלו יכולים לכלול:הימאסות של סוג הקרח הזה עליו,עבודתו הלא נוחה עם סוג הקרח הזה , או אף רצון טיבעי וכנה לנסות גם סוג קרח אחר לגמרי (אולי הוא יהיה נוח יותר למגע וקל יותר לעבודת החיתוך לקוביות האיגלו).

על כל אלה נוכל להוסיף בקלות את רצונו של אותו אסקימואי להיות מתועד בהיסטוריית דברי הימים ולזכות בהרגשה של חשיבות ולכן נוכל להציע לו אף סתם,פשוט לקנות מאיתנו את הקרח כדי שהוא יהיה האסקימואי הראשון בעולם שמכרנו לו קרח! הוא וודאי גם ישמח להתגאות בפני חבריו שהוא האסקימואי הראשון בעולם שיש מסביבו מלא קרח ובכל זאת הוא קונה קרח! (זו הרגשה של חשיבות ולא של פרייאריות.כל אדם רוצה הרגשה של חשיבות ואולי להיות הראשון או היחיד בתחום מסויים).

אגב,הפרט המעניין ביותר שראוי לציין אותו הוא שאם הגעתם עד לכאן בקריאה הרי ששמתם לב שההאסקימואי עומד איתנו ומקשיב לנו.במידה ודבר כזה קורה הרי שאחד משניים הוא הנכון: או שהוא חושב שאנחנו לא נורמליים או שהוא בטוח שיש לנו משהו להציע לו- שהרי מסביבו כל האזור מלא בקרח ולמה הוא צריך אותנו בדיוק?.

המסקנה המתבקשת היא שכל זמן שהאסקימואי עומד איתנו הרי שהוא בטוח,ואני מדגיש,הוא בטוח שיש לנו משהו להציע לו והרי מזה יוצא שכלל אינו נחוץ כאן שכנוע! נחוצה כאן רק שמירה על מצב הענינים הקיים. המסקנה מכל הסיפור הזה היא שכל זמן שאנחנו מדברים לעניין אותו האסקימואי באופן הטיבעי ביותר עושה את רוב עבודת השכנוע בראשו.

מבחינת הטכניקה - יוצא שדווקא במקרה של מכירת קרח לאסקימואי - זהו הדבר הפשוט ביותר - כי הוא כבר מכיר את המוצר ויודע שהוא טוב. העניין פה הוא אחר לגמרי: זוהי דוגמא למשהו אחר לגמרי בכלל. לא מדובר כן על שכנוע אלא על הפחתת החשש שאנחנו מוכרים לו את הקרח שלו! הדבר היחיד שיש לעשות במקרה זה הוא להוכיח לו שזה קרח שונה,והוא בכל מקרה יקנה אותו ,אפילו רק כדי להשוות.שהוא יקנה אותו זה בטוח. השאלה היא רק באיזו כמות.כנראה המינימאלית.

עוד על סודות השיכנוע,והבנת השכנוע- בתקצירים על משא ומתן למקצוענים. בהצלחה!






סיסמה פרסומית (סלוגן) - המחשת כוחה: משל חלון הראווה הראי והאקווריום


כבעל אתר אינטרנט המציע שרות כלשהוא או מוצר וודאי היית רוצה להציג את עצמך בצורה הטובה ביותר והמיידית ביותר להבנה ולהשפעה.חבל לפספס את פוטנציאל המכירות שלך רק משום שהאתר אינו במיטבו המקצועי.כל שנחוץ לך וודאי נמצא באתרך מבחינתך ,אולם אם אין לך סיסמה פרסומית מספיק מקצועית בראש האתר ליד הלוגו (סמל האתר) הרי שיהיה יעיל ביותר עבורך וככל הנראה מאד לעניין להקדיש מעט חשיבה בריאה ולתת את הדעת על כך.

כדאי שנשתמש בדוגמא מתאימה מספיק כדי להבין את העניין עד תום ובאופן ממצה ומדויק.
אנשים רבים חולפים ברחוב ורואים דרך חלונות הראווה השתקפות של מוצרים שונים,לפי מה שמצוי בחלונות הראווה מבעד לזכוכית.לעומת זאת,כאשר הם עומדים מול הראי אשר בביתם הם רואים את המראה הטיבעי שלהם.מה קרה פה למעשה? אם נחשוב על ההבדל העיקרי בין חלון הראווה שהוא למעשה זכוכית לבין הראי שגם הוא עשוי מזכוכית נגיע להבנה שלהבדיל מחלון ראווה שהוא זכוכית בלבד הרי שהראי עשוי מזכוכית שמאחוריה מצויה שיכבה דקיקה של כסף: כך למעשה עושים ראי - לוקחים זכוכית ומצפים אותה מאחוריה בשיכבה דקיקה של כסף.כלומר,המסקנה המתבקשת הינה שברגע שמוסיפים כסף לעניין הרי שבנאדם רואה רק את עצמו!


סלוגן מקצועי,המעביר נכון את המסר,שהוא קצר ומתומצת,מכוון היטב וקולע, קליט,משכנע והפועל נכון - מציג אותך במיטבך כחלון ראווה ובו זמנית גורם למסתכל עליך לראות את עצמו ואת צרכיו בצורה פנטסטית (היות ואתה השקעת בפניה לקופירייטר מקצועי והוספת כסף לחלון הראווה שלך והפכת אותו גם לראי!).


עד כמה שטרחת להשקיע בעיצוב האתר,בבנייתו הנכונה,בכתיבת תכנים נכונה - הרי שעדיין אין בכוחם של כל אלה לעלות על מהירות קליטתה (עוד בטרם קליטת כל אלו) של השורה המיידית והראשונה הצמודה לסמל של אתרך. (ובנוסף,אל תשכח ששורת המילים של הסיסמה יכולה להופיע באופן בלתי מוגבל למעשה בכל עמודי אתרך שבהם גם מופיע הסמל).הסיסמה שקולה לחיוך מיידי של אדם שזה עתה פגשת לראשונה ברחוב ושאינך מכיר.היא מציגה אותך מיידית במהירות הבזק.דברים שלא יהיו בה יגרמו להחמצת העברה של דברים שהיית רוצה להעביר/לשדר "בחיוך" הראשון של אתרך אל הגולש החדש.מדובר כאן על רושם ראשוני שישאר בתודעתו (מחשבה,רגש,התרשמות) לכל "חיי האינטרנט שלו" מעתה ואילך.


על כן הסיסמה חייבת להיות בנויה כהלכה ובאופן מדוד ביותר כדי :
א. להשפיע על סוגים שונים של אנשים
ב. להשפיע על קהלי יעד שונים (גילאים שונים,בעלי טעמים שונים)
ג. להעביר את תחום עיסוק האתר במהירות הבזק ובצורה יפה
ד. למשוך תשומת לב (בין אם ע"י יופי האותיות,בין אם ע"י צלילי המילים,בין אם ע"י התוכן)
ה. לעורר משהו (חשיבה,יצר,רגש,התפעלות,סקרנות וכן הלאה...)
ו. לפרסם אותך בכך שאולי בפעם השניה שהמבקר ייכנס לאתרך הוא כבר יזכור אותך יותר טוב בשל הסיסמה
ז. לשמש אותך גם בפרסום במודעות הפרסום של גוגל
ח. למתג אותך היטב.

לשם כל אלו דרוש לך קופירייטר מקצועי היודע את עבודתו נאמנה כדי לספק עבורך את הדברים הללו באופן הנכון ביותר.קופירייטר מקצועי יוכל לספק לך שלל דוגמאות של הצעות לסלוגן בהתחשב בכל אלו.בנוסף,הוא ידאג לסדר עבורך את כל המענים על הצרכים הללו בסדר הנכון ובאותו אופן הוא ידאג להעביר את הדברים שהית רוצה להעביר בסדר הנכון.

אין קל מלהרכיב לעיתים בעצמך סיסמה בכוחות עצמך,שהרי הדבר נראה קל לכאורה.אולם זכור כי כמו לכל דבר בחיים דרוש מגע מקצועי ומיומן,שכן רק הוא עשוי להשפיע על איכות התוצרת מתוקף הבנת עומק וכישורים של מסוגלות לביצוע עבודה נכונה.

אסור לשכוח שהיות והמדובר בגולשים אנושיים הרי שעיקר העיסוק המקצועי של הקופירייטר הוא גם בסידור הנכון של כל המרכיבים בצורה הנכונה ובסדר הנכון בעת החשיבה על הרכבת הסיסמה.כל זאת נעשה במטרה לגרום לחוויה מלאה נכונה של השפעת הסיסמה הפרסומית.

לעיתים קורה בחיים ששמים דברים בצורה לא נכונה שנראית מלאה וטובה למראית עין אולם שהיא סתם תופסת מקום של פריטים קטנים יותר ומקצועיים שהיו יכולים גם להכנס לעניין ושנשארו בסופו של דבר למעשה מחוץ לעניין.

הדבר דומה לאקווריום ריק שנמצא מולנו שהיינו רוצים,לדוגמא, למלאו כדי שיהיה מלא.לשם כך לקחנו אבנים גדולות והנחנו אותן בתוכו.האם הוא כעת מלא? - כן,הוא מלא.אך האם הוא מלא דיו? - כלל לא. הרי עדיין נוכל לשפוך אבני חצץ יותר קטנות ולהכניסן אל הרווחים שבין האבנים היותר גדולות שהכנסנו לתוך האקווריום מלכתחילה.
זהו.כעת האקווריום מלא!.הכנסנו יותר דברים לאותו הנפח.הדבר מראה שאפשר ע"י שימוש בחשיבה נכונה ומקצועית להוסיף עוד דברים למרות שמלכתחילה היה נרא לנו שהעניין כבר רווי ומוצה.כך קורה גם בהרכבת סיסמה - צריך לדעת מה להכניס לתוכה - שהרי אפשר על ידי תיכנון וחישוב נכון ל"מלא" אותה היטב כמו למעשה את האקווריום שעדיין מונח לפנינו.

ואף נוכל עוד יותר להתמקצע.האם האקווריום מלא לחלוטין? - לא ולא.נוכל עדיין להזליף חול על כל העסק ובכך החול יזרום עד קרקעית האקווריום וימלא את כל החללים הקטנים שבין האבנים הגדולות והאבנים הקטנות עוד יותר (אבני החצץ).כך עושה גם קופירייטר מקצועי בעבודתו.הוא ממקסם את "מילוי" הדברים עד המקסימום כדי שהשפעת הסיסמה תהיה חזקה אפילו בו זמנית על 3- 4 חלקים פנימיים של המתבונן בה והחווה אותה.
ובנוסף,קופירייטר מקצועי אמור גם לדאוג בסופו של דבר לפיניש יפה וגימור מנצנץ של הכל - כשם שנוכל כרגע לשפוך מים מירליים נקיים ואיכותיים על כל הדברים שמצויים באקווריום (הסיסמה הפרסומית). המים ירטיבו וייספגו היטב באופן פאסיבי בכל שלושת הדברים שכבר נמצאים באקווריום ועדיין יוכלו להווסף עד קצוות פני פתח האקווריום הפתוח כלפי מעלה.

האקווריום מאד נעים למראה,אומנם אין בו דגים אך יש בו ארבעה דברים שהוכנסו אליו בסדר הנכון.לולא הסדר הנכון והחישוב של מה להכניס לתוכו בזה אחר זה הרי שלא היינו יכולים להכניס את כל המרכיבים.

סיסמתך יכולה גם להיות בעצם אקווריום,שכן כמו חלון ראווה וראי גם הוא עשוי מזכוכית.אך באקווריום להבדיל מזכוכית ומראי יש נפח שגם "מאכלס" דברים.
שטים בתוך סיסמה מקצועית "דברים" שלא מדברים - ממש כמו דגים.רוב האנשים אוהבים להתבונן באקווריומים.הם ממש נראים לפעמים כ"מהופנטים" מהם.הרבה דברים יפים קורים ומועברים בשקט במסווה תמים.

בין אם מדובר בסודות מקצועיים או בממש "דגים" אני מקווה שהמאמר הזה את כל הדברים החשובים לך אכן הדגים.

בהצלחה

סיסמא שלהביט בה יש חשק - היא החיוך הראשון של העסק.








? המצאת שם זהב


כשחושבים על שם לחברה לאתר אינטרנט או למוצר חדש אין טעם לשבור את הראש ולהקשיב להרבה מומחים.כי לכל מומחה יש דיעה משלו ובסוף מה שקורה זה שבתוך ים כל ההצעות שאתם תקבלו אתם פשוט תלכו לאיבוד. כי זה באמת נורא מבלבל.

יותר מדי "לשבור" את הראש זה לא טוב לאף אחד.גם לא למשתמשים המצפים להשתמש במה שיש לכם להציע- המוצר החדש שלכם.

הם יאהבו שם חדש ופשוט שלגמרי יהיה להם כיף גם לזכור אותו וקל להבין אותו.הם צריכים בצ'יק לשמוע אותו בצליל נעים לאוזן ולהבין ממנו 1-2 מהו בדיוק המוצר שלכם ולמה זה עושה להם חשק בכלל להסתכל לכיוונכם. כל יום אנשים נתקלים באלפי מוצרים ולכל אחד יש שם שמסתובב אי שם בראש של האנשים. עם כל כך הרבה שמות יוצא שהסיכוי שיחזרו בדיוק למוצר שלכם הוא נמוך יחסית למרבה הצער. אפילו מאד.

זה לא מספיק שאנשים יראו פעם אחת את המוצר שלכם ולא משנה לצורך העניין עד כמה הוא טוב ומעניין. יכול להיות למשל שיש לכם שם נהדר לדעתכם. אבל אם הוא לא מספיק עושה את זה או לא מספיק מיוחד שום דבר לא יזוז בהרגשה של הלקוחות שלכם. ובלי הרגשה או הפעלה של משהו בתוך השומע את שמכם או המסתכל עליו כרשום מול עיניו - לא יזוז פה שום דבר.

זהו סיכון עצום לבנות כך מוצר וזוהי זריקת כסף לחינם. אני אישית גם עובד על המצאות של אתרי אינטרנט לעתיד ומוצרים שונים והייתי עושה עבורי בדיוק את אותן ההצעות שאני מציע לכם. אני מכיר את תחושות ההיסוס שלכם, אני מרגיש אותן באמת, גם אני חווה את רצונכם להצליח הכי טוב ואני מרגיש שותף להצלחה של המוצר שאנו מטפלים בו ביחד ובצורה הכי מקצועית.

נכון, יש היסוסים והכל נראה "פתוח" ומבהיל ולא מובן. דווקא בגלל זה לא כדאי להסתכן.זה לא כדאי ולא רצוי ובכלל אפילו לא נחוץ. אנשים אוהבים דברים פשוטים - עממיים. אף אחד לא אוהב ש"מוכרים לו משהו".כך גם שם המוצר שלכם. עליו להיות (מלבד מקרים יוצאים מן הכלל) פשטני ומקורי.

המוצר שלכם הינו תינוק חדש. תנו לו שם ביחד איתי.בנוסף דאגו לטפח את המוצר כדי שיגדל גם בזכות מה שהוא עצמו (האופי שלו והאישיות) - מה שיש לו להציע עבור אנשים. אם הלקוחות יאהבו אותו או שלהיפך הרי שזה כבר תלוי כמובן לא רק בשם. אולם, שם טוב ונכון בהחלט עשוי להוביל את המוצר הרבה קדימה. גם לפני שמשתמשיו מכירים אותו ממש. לפעמים זהו שלב חשוב שבו מוזמנים האנשים בפעם הראשונה להתרשם מהמוצר.על השנייה הזו (1 second) המעניינת שיוצר שם טוב אנחנו עובדים פה. בכל שנייה כזו שהשם יעשה את זה למישהו - יש לכם לקוח חדש. (ולפעמים קורה גם לאחר מכן שהמוצר עצמו מצליח רק "ככה ככה" אבל שהלקוח לא יכול להתנגד למה שעושה לו השם. זה מפתה אותו? השם כל כך עושה לו חשק להשתמש במוצר ומפעיל אותו ?..)

שם טוב גם עוזר להתנגד לתדמית רעה. גם אם לפעמים יש למוצרכם ימים קשים ולא מוצלחים - שם טוב מגן עליו בעוצמה.- אנשים כבר מכירים את המוצר ומזהים אותו עם הצלחה ושם מוכר.


קרא לכם פעם שפגשתם אדם עם שם מקורי שאף פעם לא שמעתם כמוהו? לא שאלתם אותו מניין שמו? זו הרי השאלה הראשונה שתשאלו אותו. מכאן הכל מתחיל. זה לא ברור מאליו? שלא לדבר אפילו על זה שתזכרו אותו בטח שלושה ארבע ימים בגלל שמו המקורי. כך גם הלקוחות.

אגב, גם אלוהים הוא שם. זה ה? שם. זה הדבר המרכזי ביותר בחייהם של אנשים רבים..


סיכום:

כל הסיפור הוא: פשטות,קליטות,צליל,ייחוד, פגיעה בול שתתאר במהירות הבזק מה המוצר עושה. אם אפשר להכניס לתוכו גם דברים נחמדים וש"יעשו" משהו לשומע זה צ'ופר גדול.
שמות יבשים אינם עושים את זה לאף אחד.

אל תסתבכו יותר מדי.עבור זה ישנם אנשי מקצוע שזו עבודתם.אפשרו למקצוענים להוביל אתכם לתוצאות.

מקצועיות היא בסך הכל - מי "קצת טוב" באיות.









רשימת שיקולים מקצועיים לבניית סיסמה:


ביצוע עבודה שקטה ורצינית של בניית סיסמה נכונה למוצר.
הקדמה מקצועית קצרה



מטרתנו היא:


לשים סיסמה שפשוט תהיה?
לייחד אותנו?
למשוך תשומת לב אלינו? (ונכונה)
לבחור בסיסמה נכונה קולעת? (למה קולעת?)
סיסמה שתגרום משהו למביט בה/לשומע אותה?
לשים סיסמה שתיכנס לראש וכך יזכרו אותנו?
לשים סיסמה שתיכנס ללב וכך יזכרו אותנו?
לשים סיסמה שתיכנס ליצר וכך יזכרו אותנו?
לשים סיסמה שתשפיע על ביצוע פעולות (סיסמה ממריצה)
לשים סיסמה ש"תתפוס" ותיכנס לראש גם אחרי השימוש במוצר?
לשים סיסמה שתשפיע לפני השימוש במוצר?
לשים סיסמה שתשפיע אחרי השימוש במוצר?
לשים סיסמה שתשפיע תוך כדי השימוש במוצר?
לשים סיסמת זיהוי שתקשר בין שמנו לבין שם אתר האינטרנט (במידה ואין קישור)?



חישובי "איפה אנחנו" ביחס למשתמש

ביחד איתו
מבחוץ
בתוכו - איפה בתוכו
שלושה אזורי בטלר: בטן
לב
ראש


מעט על סוגי הסיסמאות:

סיסמה עוברת
סיסמה משדרת
סיסמת יופי
סיסמה תדמיתית
סיסמה קליטה "תופסת"
סיסמת זיהוי
סיסמה ממריצה
סיסמה משפיעה (לא בהכרח ממריצה)
סיסמת חרוזים
סיסמת עומק

של מראה גרפי
משמעות
משחקי מילים
צלילים
הפעלה פסיכולוגית
של ביטול התנגדות למוצר
של השפעה רצויה

סיסמה עממית
סיסמה אלגנטית
סיסמה אקסקלוסיבית
סיסמה קרה מקצועית
סיסמה של נוכחות
סיסמה אומנותית


סוג מסר

חד ראשי: (מכוון לדבר אחד)

פשוט
מתוחכם
רציני
ברור
עמוק (לאיזו שכבת פעילות פסיכולוגית של המשתמש?)
מצחיק
מיני
מדגדג
חמוד
דו משמעות
מקורי - יצירתי
ציורי
מוזר

דו ראשי :

תלת ראשי:

טטרא ראשי:

(השפעות בו זמניות של הסיסמה על דברים שונים).

ארגז כלי העבודה :
מלל
ידע
הבנת עומק
יצירתיות

שימוש ב:
לוגיקה
אינטואיציה

הגשה
יופי
צבעי תוכן
דייקנות
עוצמה
הגשה טובה אל תוך המתבונן
נוכחות
אסתטיקה
ליטוש
השפעה


שיקולים פסיכולוגיים:

השפעה פסיכולוגית על ידי:


טיעון לוגי
טיעון אמוציונאלי
טיעון אווירה
טיעון אסתטי
טיעון משולב (דו ראשי,תלת ראשי,טטרא ראשי)

טכניקות באטלר:

כיוון הטיעון כלפי האופי של המשתמש: לבטן
ללב
לראש



מחשבות,תחושות (אמוציות),יצרים


פניה למחשבות (לאיזה אזור: תפיסה עצמית
הערכה עצמית
מצפון
רגשות אשם
תיקוות
ציפיות


פניה לרגשות: סוגים שונים



פנייה ליצרים: סוגים שונים


בחירת מסלולי החשיבה שעליהם הסיסמה תשפיע
(על פי מודל פטי וקסיופוב:)

היקפיים
מרכזיים

השפעה על התת מודע:

צליל
מראה - צורה
משמעות
קונוטציות עולות
צורת האותיות


בחירת הטקטיקה והאסטרטגיה (טקטיקות פשוטות):

העברת אינפורמציה בלבד
לעניין
למשוך
לפתות
להשפיע
להשפיע על מה בדיוק?
לעורר דברים
להוציא משיווי משקל

הפחדה
משיכה


שליטה על חומרי מחשבות שנוצרות

תיכנון מראש
השהיה לאחר מכן


טקטיקות מורכבות - שלב שני:

ייחוד
בידול
הפרד ומשול
כפיל
הדרגתיות






בבושקה
ראי


נוסח הסיסמה - שימוש בטכניקות הגופים כמשפיעים אחרת:

ניסוח הדברים ללא גוף

גוף 1 אני
גוף 2 אתה
גוף 3 הוא



מהיכן לקחת את "הדברים":

מתוך המשמעות
מתוך המילים
מתו הצורה
מתוך משחקי המילים
מתוך ההבנה החיצונית של ההתפתחות


חישובי כמויות תיכנון:

שיטת common

כוח
מוח
נוח

חישובי אחוזי כמויות של כל אחד מאלו.




בחירת המסרים:

משך המסר
אורך המסר
עומק המסר
היקף המסר
נגיעות המסר בפסיכולוגיה
מסר דו ראשי
מסר תלת ראשי
מסר טטרא ראשי
מסר משולב



שימוש באשליות וכיפופי חשיבה:

טכניקות גשטאלט


שימוש בטכניקות לוחמה פסיכולוגית:

במידה צנועה בלבד והוגנת.סודי.





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב